Salgsvilkår
Parter
Selger er:
Navn: Larsens Brillemarked
Organisasjonsnummer: 930 340 529
Adresse: Lien 48
Postnummer: 5057 Bergen
E-post: kundeservice@brillemarked.no
Og blir benevnt som følgende: "Jeg, min, selger eller Brillemarked.no".
Kjøper er:
Personen som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det benevnt som følgende: "Du, deg, din, ditt, kunde eller kjøper".
Kjøps- og betalingsinformasjon
På Brillemarked.no kan du betale med Vipps, Klarna, Paypal, Mastercard, Visa og Apple Pay. Prisene på alle produktene i butikken er inkludert merverdiavgift. Alle prisene oppgis i NOK. Ditt betalingskort vil bli belastet når ordren din er bekreftet på nettsiden.
Selger kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selger til kjøper.
Dersom kjøper bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selger reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøper utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.
Kjøper under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.
Angrerett
Angrerett loven gir deg som kunde rett til å angre et kjøp. Angreretten har en angrefrist på 14 dager. Dersom du velger å ta i bruk angreretten må det opplyses om til Kundeservice@Brillemarked.no, dette må skje innen 14 dager etter mottatt vare. Du er ikke pliktig til å angi noe grunn til hvorfor du velger å returnere varen.
Tilbakeleverte produkter skal være i samme stand som da du fikk dem. Produktene skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Transporten tilbake står du selv ansvarlig for, og returkostnader som kommer av å påberope seg angreretten, skal du som forbruker betale.
Skader og reklamasjonsrett
Når ordren din er mottatt, er det viktig å sjekke at alt er i orden, at det ikke er noen defekter eller skader. I henhold til norsk lov (forbrukerkjøpsloven) har du to års reklamasjonsrett. Dersom varen er ødelagt, skadet eller defekt, kan du sende mail til kundeservice@brillemarked.no eller ta kontakt her for videre instruksjon.
Når slike situasjoner skjer har du etter omstendighetene rett til å holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve hevelse av avtale og/eller kreve erstatning fra Brillemarked.
Retting eller omlevering
Dette går ut på at du får valget mellom å kreve mangelen fikset, eller ny levering av tilsvarende vare. Du kan motsette deg selgers krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder butikken urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
Prisavslag
Du kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom rabattert og avtalt pris svarer til forholdet mellom produktets verdi i mangelfull og kontraksmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.
Hevelse
Dersom produktet ikke er rettet eller omlevert, kan du også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.
Personopplysninger
Selger er behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger. Med mindre du samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Dine personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med deg, eller i lovbestemte tilfeller.
Konfliktløsning
Partene skal forsøke å løse eventuelle konflikter minnelig. Dersom dette ikke lykkes, kan du ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Mer informasjon om dette finner du hos https://www.forbrukertilsynet.no.